Tuesday 22 January 2013

Produk-produk hilangkan parut

Assalamualaikum

Selamat sejahtera kepada semua pembaca sekalian. Hari ini saya nak ceritakan pasal parut. Tak kisah lah parut di muka, di tangan, di kaki dan dibadan, mesti ramai yang tak suka kan kalau ada parut. Terasa keyakinan diri tu macam rendah je kan. Macam tu jugak saya, saya ni senang untuk mendapat luka. Itu belum lagi parut-parut. Jadi apa yang saya buat untuk hilangkan parut. Dengan rasa membazirnya saya dah membeli produk-produk untuk menghilangkan parut. 

Bio Oil. Cocoa Butter. Dermatix
Testimoni guna Bio-Oil
Dari segi bau, memang best, saya memang suka bau Bio- Oil ini. Saya gunakan Bio-oil ini hanya di kawasan kaki sahaja. Tetapi malangnya, keputusan tak berapa nak best. Bukan salah Bio Oil, tapi saya tak gunakan sekerap yang mungkin. Sukar bagi saya untuk gosokkan ditempat berparut setiap pagi dan masa lapang kerana banyak komitmen lain. Bayangkan botol Bio-Oil ni dah hampir tiga tahun dirumah. Nampak sangat tak habis2 guna. Parut tetap ada kerana tidak menggunakannya secara kerap seperti yang disyorkan

Testimoni Palmer Coco Butter
Bau dia pon best juga. Pernah saya gunakan, parut kelihatan sedikit memudar. Guna pon tak lama, dalam 2 bulan macam tu sahaja. Lepas tu terus tak guna. Harganya dalam RM 32.

Testimoni Dermatix
Dermatix, saya suka sebab cepat meresap ke kulit. Lagi satu tiada sebarang bau, parut pon semakin memudar bila guna dermatix. Cuma pada saya harganya sedikit mahal iaitu rm60 ketika dibeli di farmasi beberapa bulan yang lalu. Dalam ketiga-tiga ni, pada saya. dermatix lebih best kerana ia cepat meresap. Tak rasa berminyak dan parut kelihatan memudar lebih cepat dari bio oil dan palmer cocoa butter yang saya gunakan.

Berkenaan dengan produk-produk diatas, pada pendapat saya, jika awak2 semua ada keazaman yang kuat, konsisten, berdisiplin, mungkin anda boleh cuba. Lepas ni, ingin mencuba produk Mederma. Okeh, cukup pasal produk. Ada juga sebenarnya pelbagai petua untuk menghilangkan parut dengan kaedah tradisional. Antara yang boleh diamalkan adalah seperti di SINI.

P/S: Kalau berduit banyak, tentu sahaja boleh pergi mencuba rawatan laser. 


2 comments:

  1. Mummy Wilma pun guna produk nie...
    Memang berkesan ^_^

    ReplyDelete
  2. hai awak. saya pernah try bio oil kurang keberkesanan nya. dah bertahun guna but it doesn't work fully . hehe. for my skin la. then now try mederma. alhamdulillah better sikit. ingat nak try palmer's cocoa butter ..ok x ye ?

    ReplyDelete